mega slide med en twist

Det var det jag gjorde på träningen idag. De andra värmde upp så fint med vanlig saxning, jag hängde på ett tag, tyckte det var lite händelse löst så jag tänkte in med lite action! Tog mycket fart, åkte på en stor, fin båge mot sargen, "låtsades" fastna med en skridsko i isen och slängde mig sedan rakt mot sargen. Tjoff sa det och Emma slog i sargen, fick en vattenflaska i huvudet, lekte sedan curling klot och bumbade ut från sargen rakt mot Ebba. Hon lyckades dock skickligt undgå min fällningsmanöver. Annars hade det kunna blivit riktigt bra. Nu blev det ju bara halvlyckat då det enda jag fick ut av det hela var ett nytt blåmärke på knät och huvudvärk.

Knappa fem minuter senare då Maja och jag körde evighetsstaffeten inträffar ett nytt senario. I ett infall av barmhärtighet då jag höll på att komma i fatt henne så slängde jag mig istället på isen än en gång med riktning mot sargen. Slog i även denna gång, dock ingen vattenflaska denna gång, snurrade ut från sargen och konstaterade att ännu ett blåmärke skulle uppstå.

Gav sedan upp det där med saxning och staffeter utan lullade på med lite allmänna övningar. Avslutade träningen mycket bra med program åkning. Alla hopp satt där de skulle till och med dubblarna :D Skönt när något funkar allafall! Kontentan av denna träning är väl kanske att man borde slipa sina skridskor, eller vad tror ni ?:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0