Barrjakt och en tidig helg!

Tog tidig helg och begav mig mot hudik i torsdags! Super skönt. Vi åkte vidare mot Sundsvall på fredagen, till ett Sundsvall där varken Fredriks eller min familj var hemma. FF på hög nivå!

Det börjar dra ihop sig mot slutet av kurserna nu. Sista föreläsningarna är denna vecka och sedan är det projekt som ska utföras och sedan är det tenta. Eller två snarare. Ett av projekten jag ska göra kräver bark. Och ingen vilken bark som helst utan det ska vara pil. Och inte vilken pil som helst utan en  vitpil. Salix Alba på latin. Detta genererade ett besök på botaniska trädgården i hopp om att kunna identifiera sagda pil för att se hur den såg i verkligheten!

Hittade inte pilen denna gång på grund av lite tidsbrist för de sökande, får helt enkelt fortsätta nu till veckan! Lite annat hittade vi dock i den faktiskt mycket fina trädgården - hade licksom ingen riktig förväntan på hur det skulle se ut och blev faktiskt glatt överraskad! Eftersom det tar evigheter att ladda upp bilder så får det bli en annan gång!
 
Jag behöver nämligen min skönhetssömn för att klara av morgondagens skoldag! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0