jorden snurrar

Den fortsätter sin bana runt solen och bryr sig inte om vår värld. Vår värld som lätt kan slängas på ända. Antingen det är en global katastrof eller en väldigt lokal. Min värld har slutat snurra. Ett år levde du med beskedet, cancer. Nu står vi här utan dig. Inga fler cellgifter, inga mer spruter, inga fler sköterskor, inga fler sjukhus besök. Ingen farfar längre. Men du har inte heller ont längre. Det ger mig lite tröst i denna svåra stund, för trots allt slutar inte världen snurra för att det gör ont mig. Jag ville inte ha en värld utan dig, men vad kan man göra?

Jag hoppas min värld kan snurra utan dig.

10.01.24 - jag kommer sakna dig något fruktansvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0