Jag skulle...

Idag skulle bli en tidig dag, och det blev det. Men jag valde att stanna kvar i sängen istället av flera anledningar. Min granne ovanpå kliver upp kl 6 och verkar dra igång ett stepp pass. Det springs hit och dit i lägenheten och fort ska det tydligen gå! Gosade ner mig i mitt fluffiga täcke och försökte ännu en morgon ignorera ljuden från taket. Det var då det hände - klirret. Eller snarare ploppet. Det kom en regndroppe på mitt fönsterbläck och i samma veva så ringde väckarklockan. Jag steg upp tapper som jag är drog upp persiennerna, stirrade på spöregnet i säkert tre sekunder jag lovar! Sedan återvände jag till sängen, ställde om väckarklockan och funderar nu om det ens går att cyckla till skolan i detta väder eller om det är bussen som gäller.

Ska dra ut denna sängvistelse så länge jag bara kan idag tänkte jag! Men det beror väl helt klart hur jag tar mig till skolan antar jag. Återvänder till mitt gosiga täcke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0