Huvudbry

Idag blev jag uppringd av min hyresvärd. Hon undrade hur det gick för mig... Jag hade nämligen anmält för två (!) månader sedan att jag hade vägglöss på rummet. Hon berättade att jag inte var ensam utan att det var fler i korridoren som hade vägglöss så nu ska hela korridoren saneras.

Jag stod o gapade i flera minuter medan hon malde på... Sedan släppte jag bomben! "Jag tycker det är jätte bra faktiskt att ni ska sanera mot vägglöss om det är folk i korridoren som har problem med detta men jag har inga vägglöss på mitt rum!" (möjligen hjärnspöken men de bor ju i mitt huvud såååå...)

Blev alldeles till mig av skratt faktiskt! Vad äre för stackare som levt med vägglöss i två månader och sagt att de var jag! Som att de inte vågade säga sin rätta identitet! HAHAHA! Och jag kan tillägga att om det varit jag som haft vägglöss skulle jag inte nöjt mig med ett samtal - snarare ett om dagen till dess att hyresvärden fixade problemet!

Nu mot andra huvudbryn - testande av nytt balsam till mitt hösttorra hår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0