Frisyrer

Hej hopp alla barn! Har nu äntligen kommit kommit tillbaka och kommit loss från mammas fixande. Vi har suttit i ishallen sen klockan nio imorse. Emmas mamma tog tag i vår förvirring på läktaren. För vi sitter ofta och undrar hur domarna dömer egentligen. Så hon frågade Susanne som är domare hur dom dömde och med hjälp av henne så satt vi på läktaren och dömde åkarna. Eva skrev ner allt i sitt program blad, så där satt vi i flera timmar och kommenterade småsaker som skrap, dålig fart, inte sträcka fingrar och så där. Riktigt kul faktist. Enda dumma var att det var så himla kallt i hallen så vi satt och frös. Fatta att det inte fans en kiosk i hela hallen. När dom väl öppnade en vid 11 hade vi ju suttit och frysit i två timmar redan! OCH dom hade inte tee vatten utan bara kaffe. Så jag satt och frös lite längre tills dom ficksade fram en vattenkokare jag hade kunnat krama dom av glädje! Jag gjorde dock inte det jag bara gav dom ett jätte smile och tackade snällt! Riktigt duktigt av mig lr hur matilda ;)

Men aja. Först ut var Alice. Hennes åk var jätte bra. Fina hopp och piruetter och hon landade till och med axel! GOOO Alice! Sedan var det Agnes tur. Men tänk på att detta sker med en och en halvtimmes mellanrum. Men den tiden spenderades väl med frågor och funderingar kring bedömingen. Susanne var en riktig pärla och svarde och koatchade oss under hela förmiddagen. Agnes åk då? Joo jätte bra! Höga hopp snygga pirutter och hyfsade flygskär. Sedan i samma grupp som agnes åkte Amanda. Gjorde okskå ett super åk! Jätte snyggt! En timme senare så var det Emmas och Sofies tur. Emma måste ha gjort sitt bästa åk någonsin! Sofie åkte jätte bra, missade bara på axeln. Sist men inte minst åkte Maja. Jätte bra åk även hon men hon missade lite på hoppen men ingen är perfekt!


Så efter en lite knakig lunch bestående av en varmkorv så var det dags för prisutdelning. Jätte bra placeringar av alla!

Alice - 1:a

Agnes - 3:a

Amanda - 5:a

Emma - delad 6:a

Sofie - 3:a

Maja - delad 5:a

Vi hade lyckats väldigt bra med vår bedömning! Vi hade bara en miss. Sedan hade vi alla som blev placerade markerade. Vi hade inte riktigt vågat placera dem utan markerade bara domsom borde bli placerade. Så vi funderar på att utbilda oss tillk domare istället! Fast det är ju inte riktigt lika kul som att åka. Imorgon är det min tur. Jag, Matilda,  Zoe och Alva ska åka emorn förmiddag.... Jag börjar faktist bli nervös! Men det är bara därför att jag fått reda på vad domarna tittar på. Så nu vet jag hur viktigt det är att inte slarva där jag ofta brukar ha så brottom och floppa istället för att göra det jag ska... Men nu ska jag hoppa in i duschen och värma mina frusna tår! lr jag ska nog inte hoppa in för då lär jag slå ihjäl mig! lr få ännu mer blåmärken än vad jag redan har just nu. Där jag skar mig på skenan i torsdag är helt blått och knät ska vi inte prata om. Men nu måste jag värma tårna!
Bilder kommer så fort jag få tag i en sladd så jag kan ladda över bilderna fårn kameran!


hare gött



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0