6 september

Dagen har varit blandad, men mest tråkig!
Dock har man inte roligare än man gör sig till!

Dagen har bjudit på föreläsningar i Kemi - somnade nästan. Dock höll jag mig vaken med otrolig precision tills läraren tittade på mig och frågade klassen "ska vi ta en paus?" Jag: "JAAAA" typ sprang ut ur klassrummet för att inte somna. Lunchen var trevlig som vanligt, eftermiddagen bjöd på studiebesök på ekhaga som är en testgård som SLU har.

Detta studiebesök innebar föreläsningar i fält av proffesorer, eller om de bara var bönder. Jag struntar faktiskt i vilket! De pratade på om ogräs och om havre och råg och om de 15 olika sorters gräs som de odlade - "känn på de här och sedan de här kolla hur lika de är fast ändå så olika!" Ehh va?!? Kände ingen skillnad alls och inte såg de lika ut heller! Men det slutade med att vi hade råg och vete strån i håret och lullade runt och gjorde massa fula danser! Dessutom kom lotta med påståendet: "Kolla på marken! Om man kliver på den så sviktar det - värsta hoppmatta wannabe!" Till och med läraren drog på munnen åt detta!

Kvällen bjöd på en god gryta som emma lagade alldeles själv, dessutom har hon gjort köttfärsbiffar, bjudit sin pappa på mat och tvättat denna kväll. Det enda Emma inte hunnit göra är att lägga sig tidigt - det kommer dra iväg mot 11 snåret men det är helt klart bättre än 12 snåret allafall. OCH Jag har inte pluggat. Den dagen den sorgen! Nää men allvarligt, till veckan då alla kåraktiviteter är slut ska jag börja på riktigt - då ska jag börja mitt nya liv!

Godnatt på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0