Vilken dag bara bra dag!

Hänt mycket nu! Jag har flyttat från uppsala och är numera bosatt i Enköping för en och en halv månad. Sedan flyttar jag tillbaka till Uppsala, men tada! Till ett eget studentrum! Emma hon kan fixa saker hon vettu - med mycket hjälp av mammie vill säga. Flytten till enköping innebär att jag nu parasiterar på min far så nu bor vi 2 pers i en 1,5 rummare - de ni!

Jag har även insett att jag är allergisk mot perserkatter, är beroende av ringblommsalva, har supercravings efter fisk och att människor, och alla andra levande varelser för den delen, är helt otroliga! Så mycket som fungerar utan att vi tänker på det, med små små detaljer som gör att allt fungerar - det är otroligt hur mycket som kan gå fel helt enkelt men inte får göra det. Då mår man inte bra sen.

Har nu bärjat 30 högskolepoäng och börjar nu med nördkurserna number 1. Immunologi och cell-biologi. Läste ett intressant avsnitt om minnen ikväll till exempel. Som jag förstår det är det enskilda nervceller som lärt sig att ge en viss respons på de intryck vi får via våra känselorgan - nervcellen släpper då ut specifika joner i en viss mängd. Denna specifika respons på utsläpp av joner i en enskild cell är våra minnen!

Tänkvärt!

Kommentarer
Postat av: Mats

Kul att det händer grejer här igen välkommen åter!

2012-01-20 @ 20:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0