Smärta

Inledde denna lång helg med långa föreläsningar om smärta och bla bla bla på torsdagen innan jag begav mig mot Sundsvall. Inledde Fredagen med att försöka slå av smalbenet mot nattduksbordet, dränka telefonen i ett vattenglas som stod på skrivbordet och slarvade i bara farten bort mitt älsklingshalsband som också befann sig på nattduksbordet.
 
Lade denna händelse bakom mig och for upp till mormor och morfar. Där var uppdraget att klippa klorna på Pelle-kanin. Detta avlöpte utan incidenter och sedan blev det lång promenad i vårsolen. Då man snart ser slutet på plågan och kan nästan känna känslan av soffan, en filt och en värmande brasa med en liten avkopplande bok så bestämde jag mig för att inte gå längre. Jag drog en praktvurpa! Eller försökte mig på en höftledsfraktur... Alternativt ryggraden. Hårdpackad snö är inte det mjukaste att landa på kan jag meddela! Efter detta blev jag som tur var placerad i soffan.
 
Söndagen bjöd på en sista utmaning. Gillra en råttfälla. Efter dirketiv från morfar har jag nu lärt mig hur man gör allafall... Upp till bevis och mamma och jag drog i väg för att sätta upp den på plats. Det var SÅÅÅ mycket enklare för morfar som inte ser något än för mamma och mig att göra det. Erfarenhet går före syn här verkar det som. Efter mycket om och men fick vi till det och med bara en skada - min tumme var så klart ivägen igen. De har en jäkla schvung råttfällor så att stoppa in tummen där är inte något jag kan rekomendera!
 
Nu ståtar jag med ett blåmärke som heter duga på smalbenen, höften och rumpan samt ett blå-svart streck strax efter tummens första led. Bra samling på 4 dagar i norrland må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0