Väderguden

Eftersom förra veckan bestod av regn regn och regn tog jag mig en tur till sundsvall för att leta i alla skrymslen och vrår efter mina regnbyxor som verkade vara spårlöst försvunna. Som jag (läs mamma) letade! Efter en helg av fruktlöst sökande drog jag (läs mamma) slutsatsen att de antagligen befann sig i käxed sedan älgjakten. Men den snälla modern donerade ett par andra regnbyxor till denna fattiga student så jag behövde ej misströsta! Dessa drog jag stolt på mig söndag kväll när jag anlände till ett lätt duggregn i Uppsala och sedan dess då vädergudarna insåg att nu blir hon inte sjöblöt längre av att cykla... De insåg nog det tråkiga i situationen och har nu lovat sol och uppemot 20 grader mot slutet av veckan!

Jag vill därför meddela att detta är min (mammas) förtjänst eftersom jag numera inte kan liknas vid en dränkt katt efter en cykeltur tackvare ett par röda regnbyxor och en lila jacka!

Mot sherwood skoogen! Eller jaa ultuna och skolan allafall....




Kommentarer
Postat av: mamma

Så bra att den gode modern sparar - de fiiina röda regnbyxorna fick jag av min far när jag var 18... några år sedan -suck.... men det var mitt första gore tex plagg och det håller än!
O kanske får de komma hem till sundsvall igen när de rätta regnbyxorna hittats :)

2014-06-06 @ 10:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0