Chillpiller

Dagen började bra. Vaknade upp inrullad i ett täcke i min pojkväns säng. Han lite småsur för att han inte fått täcke på hela natten. Svarade att han skulle skaffa ett eget täcke. Frukost, ytterkläder, gick till bussen. Emma halkar. Inser att det är halt och tar tag i Fredriks hand för att inte ramla. Emma går från gruset ut på asfalten,  tar ett steg och då händer det... Bra balans som man har, går även försiktigt efter förra gången jag halkat, gör man ett hopp upp i luften för att försöka impa på dagisbarnen, benen rakt ut snurrar runt och sätter mig sedan på rumpan. Det sista var inte planerat men såå blev det.

Lyckades Rädda datorn från att bli pepparkaksdeg eftersom jag fortfarande inte har säkerhets kopierat alla skoluppgifter från den gången den lekte Karlsson på taket och flög från skåpet. Min snälla och rara pojkvän står bredrvid och garvar, hjälper mig upp, och säger: "Sluta flamsa nu vi blir sen till bussen."

I skogen, mellan vibacke och radhusen, sker det då igen. Har precis transporterat mig från leran till gräset då jag inser att det var halare i gräset än i leran och vurpar igen. Även denna gång lyckas jag med mer skicklighet än tur rädda väskan från att slå i backen. Denna gång var det mer en slowmotion vurpa. Tanke senariot: Benen glider, jag ramlar,( AAAHHH!!!!) Rädda väskan - hoppas det inte är lerigt.
Bank. Det var inte lerigt. Denna vurpa gör så att vi missar bussen. Lite surt men inte gör det mig något. >.<

Framme i stan går vi över torget med lusse och markus. Precis vid statyn tänkte jag sätta mig igen - jag såg Freddan stå vid tavlan i kemisalen och vifta med en penna. Det såg inte så roligt ut då detta innebär ännu en obegriplig genomgång. Denna gång fångar lusse mig och vi hinner säkert gå tio meter innan fredrik måste fånga mig igen. Gillar helt enkelt inte isfläckar!

kommer upp till kemisalen och inser min fina ursäkt: "Jag vurpade två gånger så att vi missade bussen. Sedan halkade jag igen två gånger på väg upp från navet. Det tog lite tid helt enkelt" Jag valde att helt enkelt inte säga nått^^

Nu ska jag fortsätta med mitt icke pluggande och kanske lägga mig tidigt? När hände det senast?
Svårt att säga faktist....
Simma lungt!

Kommentarer
Postat av: Lusse

Tihi va duktig du är =)

2009-12-02 @ 10:56:01
URL: http://paperplanes.webblogg.se/
Postat av: cilla

hahha låter som dig:D

2009-12-02 @ 16:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0