väldigt mycket uppdatering!

Detta kommer bli ett enormt inlägg för alla er som vill veta och vill sluta läsa eftersom jag tänkte berätta allt som har hänt sedan i typ onsdag då min dator fick nå damp igen och vägrade gå in på internet! Men det var väl bara att vänta eller hur ;)

Onsdag: dagen spenderades åkandes skidor i Åre. Lite blåsigt så toppskiktet var inte öppet utan vi åkte i Ullådalen. På eftermiddagen åkte vi in till Åre och åkte i backarna där. Måste säga att det är överreklamerat. Det enda som är med dessa backar är ju att de är lite längre och i och med det kan de ju ha sittliftar istället för släpliftar. Sedan sprang vi lite i affärerna och kikade lite. Köpte bara en födelsedags present åt pappa.

 Idag har vi varit här i lilla Trillevallen igen. Blåste jättemycket och var inte så roligt men vi fick sol tillslut så vi kunde äta lunch i backen.  Det blev pyttipanna - med rödbetor! För att inte tala om den varma saften som mormor tagit med. Emorn ska vi åka till Edsåsdalen för att jag ska hyra en bräda. Funderar på att köpa en ny och funderar då på att ha "stepin" bindning. Frågan är väl bara om det är så bra som det ser ut ;) Så mamma hittade en pratglad snubbe i Åre som kände skidläraren här i Trillevallen som skulle fixa så att jag fick prov åka en sådan bräda. "gå in där vid skiduthyrningen och fråga efter Patrik och säg till honom att Erik har lovat att jag ska få prov åka en stepin bräda!" Så kan man göra =) nu ska jag fortsätta med min übersnygga mössa.


Torsdag: Mamma, stefan och agnes kom upp från Åre till oss i Trillevallen och åkte i backarna där.Det var underbara backar! Ny pistade men det blåste ganska mycket så det var inte mycket folk i backen. Men det gjorde inget för det var sol och backarna vägde upp! Vi åt lunch i backen - gräddstuvad pyttipanna med rödbetor och mackor. tee varm choklad och kaffe! mums fillibabba ;) sedan åkte vi lite till och vid tre så åkte vi till stugan och åkte lite pulka i pulka backen. Den bakcen äger då den har en replift så man slipper gå upp :D sedan var det bastu för hela slanten! senare på kvällen när mamma o co: hade åkt hem så kom pappa med sambo och ungar och vi spelade domino. Jag och Agnes vann! helt otroligt om ni frågar mig!  

Fredag: Hannah och jag åkte då till Edsås dalen. Jag har nämligen konstaterat att jag behöver köpa ny bindning till min bräda då den släpper i branterna skit bra känner jag! Så då tänkte jag prova en av dessa smarta "step in" bindningar men tror ni dom hade det i Trillevallen? Nej dom hade dom skickat till Edsåsdalen på onsdag så då åkte vi dit och hyrde en där. brädan gick väl hyfsat men backarna var skit kassa! bra pistade men dom var gröna! jätte roligt :D sedan var det tårta för pappa fyllde år. Jätte god var den sen var det bastu igen och sedan middag. Efter en icke händelserik kväll så var det dags för sängen.


Lördag: väldigt rolig dag. städning och packning av stugan och sedan bilfärd hem. väl hemma så läste jag bara två böcker och slappade resten av kvällen. Såg inte ens på melodifestivalen. var väldigt trött....

 Söndag: klev upp halv 7! åt frukost och begav mig sedan till gärde. Då var det isschows träning till 11. sedan 11 till 12 skulle jag ha skridskoskolan och sedan var det bara hem och äta! Jag hade lovat mamma att sy på sista sjöhäst dräkten. Jag skulle altså sy med overlocken! var jätte skraj men började med att vi var lite kompisar overlord och jag sen bröt jag av nålen och då vart vi ovänner! Jag fattade inte vilken skruv jag skulle skruva på och sen hittade jag ingen nål och jaa sen forstattde det typ så i en timme. När vi vart kompisar igen så sydde jag fel och fick sprätta i en halvtimme! Då fick jag nog av overlord och ringde till mamma som gav lite tips, Nu har overlord, alltså overlocken och jag blivit bästa kompisar! jag fick ihop överdeln på dräkten och rynkade armar och sydde fast och så där. Pillgörat alltså! Det tog hela eftermiddan att göra jätte lite. Så på kvällen var det Gärde igen och då tränade vi på basket programet och jag har inte slängt iväg bollen än så ni kan nog vara lugn! Jag är grym säger jag bara!

Måndag: började med en halkning och skorna full med snö.... sedan Tyska... Fööjt av engelska då vi tränade till nationella.... Lunch... Sprang därifrån då markus smsa att fredrik ville prata med mig :D efter en otroligt fin konversation på msn så äre nu dags för matte. Har inte gjort något under lovet så det känns underbart! ska dejta matteboken i eftermiddag.

Övrigt: har ju som sagt stickat klart mina vantar och ska nu börja ta ihop mössan. Den blev jätte fin! halsduken kommer väl så småningom hoppas jag. Dessutom äre bara en vecka kvar nu tills Fredrik kommer hem igen! Woho!


Kommentarer
Postat av: Anna

hjälp, jag överlevde hela!

Enna... jag vet inte om jag kommer hinna se showen :'(

2009-03-09 @ 22:50:26
URL: http://adahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0