än en gång

Jag har lyckats. Vi jagade idag systeryster och jag. Hon med geväret och jag med kameran.
Hon jagade kalv och jag jagade älg.
Bella jagade också älg. Hon jagade älgen förbi syster och mig.
Det var inte en kalv. Syster sköt inte!
Det var inte en kalv. Jag sköt inte.

Vi var så till oss båda två så vi satt bara och titta! Sakta gick det, på tjugo meters avstånd ungefär. Väldigt bra skjutvinkel med hela bredsidan mot oss. Det var nog en fjolårs kalv. Vi satt återigen och tittade på älgen utan att ta ett enda kort! Så tragiskt! Jag skulle ha knäppt ett kort! Eller flera snarare! Men gjort är gjort och läget kommer aldrig igen i detta fall, Eller väldigt osannolikt ska vi kanske säga allafall...... Nu ska jag gå till kojs.

Solong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0