28 februari

nybadad som sjutton! Dagen började klockan nio då vi var på plats på discovery cove. Vi gick ut hårt och tog en tur i Lazy river - en mycket trevlig simtur i fin miljö. Dagen fortsatte med snorkling i korallrev med tusentals tropiska fiskar, stingrockor, hajar och nått dussin stora mycket läskiga fiskar med många tänder...

Stingrockor är förvånandsvärt mjuka och trevliga djur om du frågar mig! Mycket sociala gulliga och lätt klappade :D Dessutom mycket roliga att mata! Det kan man inte säga om papegojor å andra sidan. Allt man fick för besväret att mata dem det var ett rivsår på handen och ett bett i fingret. För att inte tala om hatten jag fick ett tag. Efter dessa små äventyr kom det vi alla har väntat på! *dum dum trumvirvel* Delfinsimmet. Vi fick simma med en delfin hona vid namn dott och en hane som hette Hutch.

En halvtimme med delfinerna fick vi, de gjorde många trix och en puss fick jag också. Bilder på detta kommer förhoppningsvis senare! Vi fick även testa att simma med dem - eller rättare sagt Hutch simmade och jag åkte med!

Dagen avslutades med lite shopping -  en tröja och ett par converse skor. Imorgon ska vi besöka Epcot!
Godnatt alla glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0