1 septermber

Gårdagen regnade bort i ett grådassigt töcken. Jag var ute i regnet under mitt stora paraply som man inte kunde mötas på trottoaren med. De flesta jag mötte hade väldigt förnuftiga skor på fötterna - stövlar eller kängor. Då slog det mig att jag ju faktiskt också har ett par stövlar - Ett par svarta med rosa blommor! Fel att använda dem eller? Jaa tydligen, för jag hade ju converse på mig.... Trots detta var jag inte jätte blöt om fötterna då jag kom hem för paraplyt täckte även fötterna, det var de osynliga vattenpölarna som var boven i dramat.  Osynliga och osynliga, man kan ju säga så för att rädda ansiktet lite då man bara går rakt på och rakt i vattenpölarna också. Såå jaa de var osynliga vattenpölar!
 
Dagen till ära ska jag också ut i regnet! Fast denna gång tänker jag ha mina gummistövlar och dessutom ska jag nog ta bussen! Senare ska jag äntligen träffa Anna igen, det blir sen lunch med Lambrusco vin! Nu ska jag dra ned anna i det mousserande vinets härliga värld! Kvällen ska tillbringas på Ultuna fagra ängar där vi ska ha middag inför småttingveckorna som börjar på måndag.
 
Nu ska jag leta fram mina gummistövlar! Adios
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0