fortsättningn följer!

Min orkidée, inköpt på ica för det mycket formidabla priset av högst 49 svenska riksdaler slår mig med häpnad gång efter gång! Till att börja med hade den 3 blomster stänlgar som blommade då jag köpte den. De vissnade och sedan hände inte mycket inte.

Jag lyckades få den att trivas efter flytten och den fick ett nytt blad! Under sommaren fick den flytta hem till Sundsvall där den uppenbarligen trivdes mycket bra hos min mor där den fick ytterligare ett blad och en till blomstängel. Denna blomstängel började blomma i slutet av Augusti då jag återvände till Uppsala och här står den än och blommar.

Och det var nu jag gjorde denna makalösa upptcäkt! Den nuvarande blommande stängeln håller på att knoppas i toppskottet och på två av de andra stänglarna har det börjat komma två stycken förgreningar sprängfyllda med knoppar!

Jag måste helt enkelt ha bättre "gröna fingrar" än jag trott alltså! Jag tror dock jag vet vad som är knepet - Glöm bort att vattna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0